Retourneren & Levertijd

Retourneren & Levertijd

Bedenktijd/retour
Heb je een product besteld en ben je toch niet helemaal tevreden? Dan kan het bestelde artikel uiteraard, met inachtneming van de bedenktijd van 14 dagen, geretourneerd worden.

De kosten voor retour zijn voor eigen rekening. Koeriers zijn niet bevoegd om retourzendingen te behandelen. In gevallen waarbij hier niet van afgeweken kan worden, geldt er een retour/meeneemtarief van minstens €75,00  per product (hoogte afhankelijk van de meubel) of indien de aanbetaling hoger is dan het retour/meeneemtarief het tarief van de aanbetaling.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan OAZA Home geretourneerd worden. Gemonteerde artikelen/meubelen of artikelen/meubelen zonder originele doos kunnen niet retour! Dit geldt eveneens voor producten in de Uitverkoop! Om gebruikt te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@oazahome.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag minus eventuele betaalmethode en/of - transportkosten binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw retour crediteren mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Indien het product in de winkel is aangeschaft, ontvangt u een tegoedbon ter waarde van uw bestelling.

Mocht de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Retourneren pakketbezorging (indien geleverd door PostNl/DHL) - Hoe werkt het:

Stap 1: Meld je retour aan door een e-mail te sturen naar info@oazahome.nl (zonder aanmelding kunnen we je aanvraag niet behandelen).

Stap 2: Stuur je retour volgens onze instructies op naar ons retourdepot.

Stap 3: Na goedkeuring zal binnen 5 werkdagen de restitutie worden verwerkt. Let op: retourneren per post is op eigen risico! Mocht u besluiten het product per post terug te zenden, dan adviseren wij het tenminste verzekerd te versturen en het afleverbewijs te bewaren tot de restitutie is verwerkt.

Retourneren grote meubelen zoals o.a. banken, kasten, fauteuils, stoelen en tafels (indien geleverd door de bezorgers van OAZA Home)- Hoe werkt het:

Stap 1: Meld je retour aan door een e-mail te sturen naar info@oazahome.nl (zonder aanmelding kunnen we je aanvraag niet behandelen).

Stap 2: Breng je retour op afspraak langs bij ons retourdepot.

Stap 3: Binnen 5 werkdagen wordt de restitutie verwerkt.

Voorwaarden retourneren: 

  • Jij draagt het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt of door transport beschadigd aankomt (wij adviseren hierom artikelen verzekerd te retourneren.

  • De producten worden binnen de zichttermijn van 14 dagen geretourneerd, dit gaat in op de dag van ontvangst van jouw artikelen.

  • Het product bevindt zich in originele staat (ongemonteerd) en fabrieksverpakking.

  • Gebruik alleen transparante tape voor het dichtplakken van de verpakking (geen ducttape). Schrijf ook niet op de doos.

  • Bij aankopen in-store is een restitutie in geldbedrag niet mogelijk, wel kun je het artikel omruilen of kiezen voor een cadeaubon t.w.v. het bedrag.

  • Bij kiezen voor omruilen dient het vervangende artikel minimaal 75% te zijn van het bedrag van het artikel dat je wilt omruilen.

  • Artikelen die op maat zijn gemaakt kunnen niet retour.

Beschadigd of verkeerd geleverd? 

Wij proberen er alles aan te doen om te zorgen dat uw artikelen heel aankomen. Desondanks kan het gebeuren dat je een defect, beschadigd of incompleet artikel hebt ontvangen.

Is je product beschadigd of verkeerd geleverd? Meld dit dan altijd binnen 48 uur na ontvangst bij onze klantenservice. Stuur een beschadigd of defect product nooit retour voordat u contact heeft gehad met onze klantenservice.

Stuur foto's van het beschadigde artikel binnen 48 uur per mail info@oazahome.nl met als onderwerp 'schademelding + bestelnummer'. Deze bestanden zijn nodig om jouw schademelding te verwerken.

- Een foto van de hele buitenkant van het pakket.
- Een foto van het geopende pakket.
- Een foto van alle type binnenverpakkingen.
- Een foto van het gehele beschadigde artikel. 
- Een detailfoto van de concrete schade. 
- Een foto van het verzendlabel op de verpakking (indien per post verstuurd)

LET OP!  Schademeldingen kunnen alleen gedaan worden voor producten in originele staat + originele fabrieksverpakking. Wanneer de meubels gemonteerd zijn kunnen deze  dus NIET meer retour en/of omgeruild worden. Na het verstrijken van 48 uur is het NIET meer mogelijk om een schade te melden.

Retourneren grote meubelen  / Annuleren Pre-Order of Grootmeubels.
Wij verzenden binnen Nederland alles wat binnen de maten van DHL valt voor 6,95 EUR. Boven de 99 EUR wordt de bestelling gratis verzonden. Om het betaalbaar te houden voor onze klanten, geldt dit ook voor grote meubelen. Bij het retourneren van grote meubelen worden er echter WEL transportkosten in rekening gebracht. Dit bedrag is minstens 75 EUR en is in hoogte afhankelijk van de grootte van de meubel + de afstand. Ditzelfde bedrag wordt eveneens ingehouden bij het annuleren/retourneren van een pre-order of een lopende bestelling. Bij kiezen voor omruilen dient het vervangende artikel minimaal 75% te zijn van het artikel dat je wilt omruilen.

Product ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@oazahome.nl. U draagt zelf zorg voor de terugzending van het product. Onze koeriers zijn niet bevoegd retourzendingen te behandelen.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Levertijd & verzendkosten
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Wij streven er naar om bestellingen binnen 1-5 werkdagen te bezorgen. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

€8,95  voor bestellingen onder de €99,-
Gratis voor bestellingen vanaf €99,-

Levering van kleine producten verloopt via de pakketbezorger van PostNL/DHL. Breekbare producten en/of grote meubels worden door onze eigen bezorgers geleverd. Zodra de bezorgplanning definitief is, wordt u gebeld/gemaild over de geplande leverdatum + tijdsvak. Over het algemeen zal de aflevering tussen 08:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

* Bestelling Afhalen? 
Wacht een afhaalbericht af! Zodra uw bestelling klaar staat voor afhaal krijgt u een afhaalmail met instructies toegestuurd. 

OAZA Home B.V.

Wij staan altijd voor je klaar!

Heb je hulp nodig om een bestelling te plaatsen? Of wil je meer over onze producten weten? Neem dan contact op met onze woonexperts.

Een 100% kwaliteitsgarantie; alleen topkwaliteit
De nieuwste producten, laatste trends op woongebied
Levering in heel Europa
Een 100% veilige betaalomgeving
Uitstekende service